Auno.org: 18.8.55 | Live servers: 18.8.59

Item Database - Scorpio's Shell of Change

Scorpio's Shell of Change Icon #22401 Sneak in a little extra nap whenever you get the chance.
[NODROP][UNIQUE][SPECIAL]
Flags Visible, Has Multiple Count, No Drop, Unique, Has Damage, Disable Statel Collision
Can Carry, Wear
Patch 15.2 18.4.5
QL
250
Change QL:
Type Armor
Slot Back
Equip time 0.1s
Mass 10kg
Requirements
To Equip User Stamina >= 1000 and
User Strength >= 1000 and
User Level >= 175
Effects
On Equip User Modify Max health 400  
User Modify Projectile AC 1600  
User Modify Melee AC 1600  
User Modify Energy AC 1600  
User Modify Chemical AC 1600  
User Modify Radiation AC 1600  
User Modify Cold AC 1600  
User Modify Poison AC 1600  
User Modify Fire AC 1600  
User Modify Sensory improvement 12  
User Modify Biological metamorphosis 12  
User Modify Nano resist 12  
User Modify NCU memory 12  
Comments
CruisefiX @ 2004-02-13 15:34
o_O O_o
zindsyg @ 2004-04-17 15:57
err w00t
Taeglen @ 2004-05-01 01:33
unreal
Horndesu @ 2004-05-03 23:08
Ok, where can you get it?
Rapidpalsy @ 2004-05-11 18:52
Drops From Scorpio in Pande, Very very rare drop.
tremor @ 2004-08-16 11:54
holy shhhit
Taeglen @ 2004-09-07 21:54
looks cool. It goes perfectly with Enforcer Faithful, saw Doomaxe (on RK2) wearing one of these the other day, <3
Sypiken @ 2004-10-07 23:08
You havent seen it at a MA then. =P
zyx21 @ 2005-02-05 01:12
And Cruise has one anyway :)
djfube @ 2005-04-02 15:54
what does it look like exactly? it doesnt have a mesh for me to look at :( i saw some keeper wearing green tank, that was pretty nice, maybe this is it, maybe im just a monkey
Zacharyas @ 2005-05-16 12:01
On Clan Chars, it has the colour of Faithful Enforcer Armor. On Omni-Tek Chars, it has the colour of Chosen Enforcer Armor. On Neutral Chars it has a greenish colour (like the Ooze in Teenage Mutant Ninja Turtles *g*).
Jahf @ 2005-06-07 08:18
the Neutral green version looks nice ... very nice.
Hugeframe @ 2005-07-14 21:23
This is a must have for any enforcer ^.^;;
btw, what is the droprate? any percentage?
wooshell @ 2005-08-16 15:08
The neutral green version fits exactly the nonpartisan armor set.. looks nice :)
Vhab @ 2005-08-28 01:34
around 10 to 20% i think from personal experiences
Talan @ 2005-09-18 13:43
want it, want it bad.
jeff123 @ 2005-11-01 20:45
lol froobs can use it but not get it, User Stamina >= 1000 and
User Strength >= 1000 and
User Level >= 175 and
User Profession
you don't need SL
nomad1 @ 2005-11-04 20:33
@jeff123
"lol froobs can use it" id like to see a froob get 1000 str/stam (same requs as ql 300 merc)
Ephram @ 2005-12-02 09:38
I'd like to see a fr00b in Pande to get this nodrop item :P
Baina @ 2005-12-12 15:44
SpartaN2 @ 2005-12-13 17:02
is this that green tank armor?
SpartaN2 @ 2005-12-13 17:03
whoops yes it is
Hugeframe @ 2006-01-01 04:30
I've been seeing more and more ppl pop up wearing this little tank :o
hmm ...
User Level >= 175 ... lol, I'd like to see someone wearing this at 175 :P
charmo @ 2006-01-10 00:24
should be doable on some professions. Atrox keeper maybe? did some quick math with right perks aso 950 was kinda easy to obtain. no idea though.
empyreanwolf @ 2006-01-20 11:07
Just got my on my nanomage MP, now it is the tweakin part. doable for all classes.
empyreanwolf @ 2006-01-20 11:09
It isnt very rare by the way. sometime 2 drop at once
Smitrock @ 2006-01-24 03:05
175 will never have it :P Level 210+ to join Zodiac raids only. Then you must bid on it...
nimarq @ 2006-01-28 16:52
Charmo I doubt you'll reach reqs at 175 nomatter wot prof or breed you are.
....... @ 2006-02-06 23:09
research before you post
bartje @ 2006-05-10 13:03
is this the orange ? i saw it on a doc yesterday and forgot name haha
bartje @ 2006-05-10 13:03
doc was clan btw.. dunno if it has anything to do with clan/omni or neutral ^^
Malentor @ 2006-05-10 15:02
Clan = Orange, Omni = Purple, Neutral = Green

Has been said in the above comments, just read through them.
Enfsandy @ 2006-05-19 17:09
nimarq @ 2006-01-28 16:52
Charmo I doubt you'll reach reqs at 175 nomatter wot prof or breed you are.

lmao do you even have a level 175 toon?
noir1991 @ 2006-06-17 19:31
cool tank armor , nice 400 to health :)
Yakobo66 @ 2006-08-14 23:08
can get 600 str/stam on a nm doc at 140 lol...
Yakobo66 @ 2006-08-14 23:18
fully perked you could get this on at 201 on a trox with just imps and pillows and buffs....
Venderim @ 2006-09-01 18:11
I don't think its worth gimping your character by spending alot of perks into stat buffing lines. Yes its a very nice item but not worth sacrificing 10-15 perks that could go into valuable weapon lines etc just to have this on early. My opinion of course.
Venderim @ 2006-09-01 18:13
And I know because I did a major reperk to get my faithful soldier pad on, and the truth was that, apart from looking good, my damage output went down by a huge amount and so did my max health....depends what you value more, looking good or performing good.
Vannel @ 2006-10-04 23:21
looking good all the way :P
termos @ 2006-11-02 13:16
@Venderim: you can reset the perks back again after you finished twinking your items on,
noir1991 @ 2006-11-22 17:32
Agree with Termos
Venderim @ 2006-11-24 04:01
OMG you can reset perks back again?? come give me a break ffs like I didn't know that. Well if you wanna spend say 15days perking this on and 15days perking back again thats cool....I'd just rather not lose a shitload of AR and perk actions at lvl175 for 400hp and a few other nice but far from uber buffs.
Venderim @ 2006-11-24 04:07
And so I am not mistaken again, I am not trashing this item. Its a very very nice item that I would have on my soldiers back any day of the week, I'm just saying that to get this on at the level req or shortly after it you would have to spend so many perk points into enhanced DNA, freak strength and your AI breed genome that you would potentially lose a huge amount of effectiveness with attack rating and other skills, all for 400hp, 12 BM, SI, NR and NCU...in my opinion that is not worth it!
killy666 @ 2006-12-27 22:11
why do you worry about 176 guys? it's in pande, so it needs TL6 at least, and don't even dream of joining any zod bot before TL7... So basically, by the time you have farmed it, you can self that easily.
3v3rL4sT @ 2007-01-05 02:00
btw end this tread u need TL6 thats 190 for HHAB to be able to loot this item so consider this tread close ^_^
pksiazek @ 2007-01-25 10:35
Hmm. HH@B is needed to loot item? Didn't know ;).
And you know, it's possible to survive in Pande without HH@B,
just need some friend doc.
buttmuffin @ 2007-05-23 06:20
maybe 2 docs, the pande DoT hurts
flashptbot @ 2009-02-04 17:13
damage from not wearing protection items (inf boots, HH@B, etc...) follows the 30% damage cap for pvp. get HnQ and deathless blessing on a level 1 and it can run around in pande all it wants. (until something looks at it funny)
Pheros @ 2009-04-24 18:12
HnQ?
alesicis @ 2009-08-29 01:22
HnQ = Hack n Quack, the 195 fixer long hot
Post a comment
You are not logged in. Anonymous users can not post comments.Please log in to continue.